Svar: Bagagebestämmelser varierar beroende på biljettkategori och destination. Kontrollera din bokningsbekräftelse eller kontakta vår kundtjänst
för exakta uppgifter.
Svar: Efter att du har slutfört din bokning skickas en e-biljett till den e-postadress du angav. Om du inte har mottagit biljetten inom 24 timmar, vänligen kontakta vår kundtjänst.
Svar: Möjligheten att ändra eller avboka din biljett beror på villkoren för din biljettkategori. Logga in
på ditt konto på vår hemsida eller kontakta kundtjänst
för assistans.
Svar: Vid förseningar eller inställda flyg erbjuder vi ombokning till nästa tillgängliga flyg eller återbetalning, i enlighet med EU:s passagerarrättigheter.
Svar: Vår online-incheckning
öppnar upp 24 timmar före schemalagd avgångstid.
Online-incheckningen håller därefter öppet fram till och med 2 timmar innan schemalagd avgångstid.
Bagageincheckningen och på-platsen incheckning stänger 40 minuter innan utsatt avgångstid i Köpenhamn (Kastrup).
På Karlstad Airport stänger bagageincheckning och på-platsen incheckningen 30 minuter innan utsatt avgångstid.
Gaten stängs 20 minuter innan utsatt avgångstid både i Köpenhamn (Kastrup) och på Karlstad Airport.
Svar: Specialbagage kan medföras mot en extra avgift och måste anmälas i förväg. Kontakta vår kundtjänst
för detaljerade instruktioner eller se bagage
under allmänna villkor.
Svar: Vi tillåter transport av husdjur under vissa förutsättningar. Vänligen kontakta vår kundtjänst
för att få information om regler och bokning. Du hittar också information under husdjur
i allmänna villkor.
Svar:
Pass: Pass kan användas vid samtliga resor, och vid resa ut från Sverige kräver passlagen att svenska medborgare medför ett giltigt pass vid resor utanför EU och Schengenområdet.
Detta är oberoende av inreselandets regler. Vissa länder kräver att passet måste vara giltigt i minst 6 månader efter hemresedatum. Kontakta landets ambassad för att veta vad som gäller.
Nationellt id-kort:
Nationellt id-kort utfärdat av Polismyndigheten kan användas vid resa inom EU/Schengen.
Länder där nationellt id-kort kan användas som resehandling:
Belgien, Bulgarien, Cypern*, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Grekland, Irland, Island, Italien, Kroatien, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Malta, Nederländerna, Norge, Österrike, Polen, Portugal, Rumänien, Slovakien, Slovenien, Spanien, Schweiz, Sverige, Tjeckien, Tyskland och Ungern.
* Nationellt identitetskort accepteras som resehandling vid inresa till Cyperns norra del från den södra delen. Om du reser till Cyperns norra del från ett land utanför EU, exempelvis Turkiet, krävs pass. Kontrollera gärna med ditt flygbolag/transportör vid bokning av resa.
(OBS! Körkort är ej detsamma som nationellt ID-kort.)
Var också noga med att kontrollera eventuella visumkrav om ditt slutresemål ligger utanför EU.
Du som ska ut och resa har ansvar för att kontrollera att du har giltig resehandling för landet du ska resa in i.
Svar:
För närvarande erbjuder vi inte internet ombord på våra flygningar.